Стаття 28. Учнівське самоврядування (Закон України «Про загальну середню освіту»)

Стаття 28. Учнівське самоврядування (Закон України «Про загальну середню освіту»)
1. У закладах освіти та їхніх структурних підрозділах може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.

2. Учнівське самоврядування може діяти на рівні класу, пансіону (за наявності) та іншого структурного підрозділу закладу освіти.

Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

3. Керівник закладу освіти сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

4. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

5. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу освіти керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом керівником закладу освіти. Керівник закладу освіти зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

6. Органи учнівського самоврядування мають право:

брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;

брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;

вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;

через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

7. Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів закладу освіти, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

8. Засади учнівського самоврядування визначаються цим Законом та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності), що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів закладу освіти.

У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності).

9. Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.

Положення про учнівське самоврядування в ліцеї

Загальні положення

1. Учнівське самоврядування є однією з форм громадського об’єднання учнівської молоді, побудованої на правових демократичних засадах, визначених у цивілізованому світі. Об’єднує учнів старших класів, середніх та молодших класів. Служить виразником їх потреб та захисником їх прав. керівним органом учнівського самоврядування є Президентська рада.

2. Метою учнівського самоврядування є:

- створення в ліцеї шляхом взаєморозуміння і партнерства атмосфери взаємоповаги та взаєморозуміння, оптимальних умов для підготовки підлітків до життя у вільному суспільстві;

- виховати учнів дбайливими господарями ліцею, класу, які вміють співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму, приймати рішення під свою відповідальність;

- виховання майбутніх лідерів, громадських та суспільних діячів, політиків, законодавців;

- розвиток внутрішньої самодисципліни, відповідальності за вчинки, поваги до поглядів та переконань інших, толерантності і разом з тим рішучості у переконаннях, вміння приймати оптимальні рішення.

3. У своїй діяльності Президентська рада керується Основним законом України – Конституцією, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» Статутом ліцею.

ІІ. Організація та структурна основа

Учнівська організація колективних цікавих справ побудована на добровільних демократичних засадах, не передбачає ніяких привілеїв для своїх членів.

Керівні органи формуються шляхом виборів. Вибори відбуваються один раз на два роки відповідно до Закону «Про вибори Президента та керівників центрів органу учнівського самоврядування»

Керівні органи складаються з Президента учнівського органу самоврядування, Прем’єр-міністра та керівників міністерств Міністрів – представників старших класів.

ІІІ. Основні засади діяльності

Керівні виборні органи учнівського самоврядування свою щоденну діяльність здійснюють у відповідності з перспективним річним планом.

Перспективний річний план розробляється на підставі пропозицій, поданих членами керівного органу, доповнених пропозиціями Установчих зборів.

Остаточно річний перспективний план діяльності узгоджується з адміністрацією ліцею.

ІV. Напрямки діяльності

Діяльність учнівського органу самоврядування проводиться за такими напрямками:

- забезпечення порядку в ліцеї, організація чергування по ліцею і по класах;

- контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах, заохочення до підтримання;

- організація роботи зі збереження шкільного майна, збереження води, електроенергії, підручників;

- контроль за відвідуванням учнями уроків;

- організація позашкільного життя, проведення конкурсів, свят, змагань, вечорів відпочинку, турнірів;

- організація роботи з благоустрою території ліцею;

- надання допомоги в організації оздоровчих таборів;

- проведення конференцій, диспутів, зустрічей із цікавими людьми.

V. Контроль за діяльністю органу учнівського самоврядування

Контроль за роботою органу колективних цікавих справ та діяльністю здійснює педагогічна рада ліцею на чолі з її головою – директором ліцею.

Керівні органи учнівського самоврядування підзвітні установчим зборам. Раз на рік вони звітують про свою діяльність на загальній учнівській конференції.

VI. Шляхи підвищення активності та ролі учнівського самоврядування

1. Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.

2. Активне залучення учнів до всіх сфер життя учнівського колективу.

3. Поєднання самодіяльності дітей з керування дорослих.

4. Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.

5. Надання учням реальних прав та обов’язків.

6. Повага педагогів до самостійних думок і рішень учнівського самоврядування, його органів.

7. Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної діяльності. Реалізація в перспективі принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.

8. Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу.

9. Розширення меж гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування.

ПОВНОВАЖЕННЯ ПАРЛАМЕНТУ РУДНИКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ

1. Член Парламенту може звернутись із запитанням до педагогічної ради, яка зобов'язана повідомити про результати розгляду запиту.

2. Парламент ліцею обирає із свого колективу спікера, який організовує засідання Парламенту.

3. Парламент ліцею затверджує перелік міністерств та обирає міністрів.

4. Парламент може вносити на розгляд питання, що турбують учнів ліцею.

5. Парламент ліцею має право вносити зміни і доповнення до положення про Парламент ліцею.

- прийняття рішень з найважливіших питань шкільного життя у межах своєї компетентності;

- внесення пропозицій адміністрації ліцею;

- участь у складанні річного плану ліцею;

- координація роботи класів, доведення до класу завдань роботи парламенту;

- піклування про молодших школярів, допомога ветеранам, одиноким, участь у благоустрої території ліцею;

- контроль за створенням належних умов для навчання та дозвілля учнів;

- організація пошукової робот, екскурсій іншої позакласної роботи;

- контроль за відвідуванням уроків;

- контроль за порядком під час чергування класів у ліцеї.

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРЕЗИДЕНТА ЛІЦЕЮ

1. Президент ліцею є головою учнівського колективу і виступає від його імені.

2. Президент ліцею обирається учнями ліцею на основі загального рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування на 2 роки.

3. Президент ліцею є головою учнівського Парламенту.

4. Президент ліцею:

- виносить на розгляд парламенту питання, що турбують учнів ліцею;

- має право ініціювати зміни, що покращити навчання та дозвілля учнів;

- має право голосу при вирішенні питання подальшого перебування учнів в ліцею.

- скликає чергові засідання Парламенту ліцею, має право передавати свої повноваження іншій особі.

- координує діяльність парламентських комітетів.

- має право «вето»щодо рішення Парламенту.

- рішення Президента не залежить від рішення адміністрації ліцею з питань учнівського самоврядування.

5. Повноваження Президента ліцею припиняються у разі:

- відставки,

- неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров'я.

- усунення з поста у разі імпічменту.

- закінчення ліцею

6. Президент ліцею може бути усунений в порядку імпічменту. Питання з усунення Президента ліцею з поста ініціюється більшістю 50%Парламенту. Рішенняпро усуненняПрезидента ліцею зпоста в порядку імпічменту приймається Парламентом, не менш як 50% від його складу.

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПАРЛАМЕНТ ЛІЦЕЮ

1. Парламент ліцею є органом шкільного самоврядування учнів в ліцею.

2. Склад Парламенту ліцею: 30-35 осіб, які обираються шляхом відкритого голосування від 1-11 класів строком на 2 роки. Членом Парламенту може бути учень, що досяг віку 6 років, і є активним учасником шкільного життя.

3. Чергові вибори членів Парламенту відбувається протягом наступного тижня після виборів Президента ліцею.

4. Участь у роботі Парламенту члени беруть у вільний від навчання час. Засідання Парламенту проводиться 1 раз в 2 місяці.

5. Члени Парламенту мають право вільного висловлення.

6. Повноваження членів Парламенту припиняються одночасно з припиненням повноважень Парламенту.

7. Повноваження членів Парламенту можуть бути припинені у разі:

- складання повноважень за особистою заявою;

- переходу до іншого ліцею;

- відкликання класом свого представника із складу Парламенту;

- у разі закінчення ліцею;

- член Парламенту може бути виключений з складу Парламенту за рішенням Парламенту ліцею.

8. Парламент ліцею працює на засіданнях.

9. Засідання Парламенту проходить відкрито.

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА ЛІЦЕЮ

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ:

1. Вибори Президента ліцею проводяться за принципом загального рівного і прямого виборчого права при таємному голосуванні.

2. Виборчий процес здійснюється на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів 9 - 11 класом ліцею.

3. Президента ліцею мають право обирати учні 5-11 класів.

4. Президентом ліцею може бути обраний учень, якому на день виборів виповнилось 14 років і який є учнем цього ліцею.

5. Вибори Президента ліцею є рівними і кожен виборець має 1 голос.

6. Голосування на виборах є таємним.

7. Клас може висувати кількох кандидатів у Президенти.

ПЕРЕДВИДВИБОРЧА АГІТАЦІЯ:

1. Учень, який зареєстрований кандидатом у Президенти, має право вести передвиборчу агітацію

2. Кандидат за допомогою ініціативної групи;

- повинен випустити рекламний плакат із власною фотографією

- підготувати передвиборчу програму не більше як на 1 стор. друкованого тексту.

- може здійснювати інші агітаційні заходи.

3. ПРАВА КАНДИДАТА У ПРЕЗИДЕНТИ під час проведення агітаційної компанії:

- вільне відвідування уроків

- у будь - який час відвідувати той клас, у якому кандидат планує провести агітаційну роботу;

- проводити агітаційну роботу на перервах та позаурочний час;

4. Повідомлення про обрання Президента оголошується Головою виборчої комісії на робочій лінійці.

5. Президенту ліцею вручається відповідне посвідчення.

6. Обраним вважається кандидат за якого проголосувало більшість учнів.

7. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо в них брало участь 50% учнів ліцею.

8. Президент обирається строком на 2 роки.

9. Якщо 2 і більше кандидатів набрали однакову кількість голосів проводяться повторні вибори.

10. Вибори членів до Парламенту ліцею проводять в класах відкритим голосуванням строком на 2 роки.

11. У виборах до Парламенту беруть участь учні 5-11 класів.

12. Кожен клас має право обрати до Парламенту три представники.

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВИБОРІВ:

1. Для проведення голосування створюється виборча комісія

2. Виборча комісія:

- складає списки виборців.

- встановлює форму виборчого бюлетеня.

- проводить реєстрацію кандидатів у Президенти.

- встановлює результати виборів і оголошує їх.

ПРЕЗИДЕНТ ЛІЦЕЮ
/Files/images/зображення_viber_2023-09-20_11-33-57-654.jpg
Никифорук Іван
ПРЕМ’ЄР – МІНІСТР ЛІЦЕЮ
/Files/images/зображення_viber_2023-09-20_11-33-24-025.jpg
Атаманюк Юліана

СЕКРЕТАР

/Files/images/20211203_142355.jpg

Гуменяк Ангеліна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ (функції, завдання)

До Кабінету міністрів входять учні 5-11 класів.

Функціональні обов’язки кожного міністерства розробляються і затверджуються Кабінетом міністрів.

Роботу кожного напрямку очолює відповідне міністерство на чолі з міністром:

Ø міністерство освіти і науки;

Ø міністерство дисципліни, порядку і фінансів;

Ø міністерство охорони здоров'я та милосердя;

Ø міністерство культури, дозвілля та інформації.

Міністерство освіти і науки

МІНІСТР

/Files/images/samovryaduvannya/7.jpg

Савчук Віолетта

Обов’язки міністерства освіти і науки

Головне завдання міністерства – допомогти учням успішно вчитися, підтримувати належний порядок та дисципліну в ліцею.

* Надає допомогу вчителям в організації заходів, спрямованих на підвищення якості знань учнів (предметних олімпіад, тематичних вечорів, ігор, конкурсів тощо).

* Проводить систематичний аналіз успішності учнів та контролює відвідування учнями навчальних занять.

* Залучає дітей до гурткової роботи, виступає з ініціативою про створення нових гуртків та секцій за інтересами.

* Члени комісії беруть участь у підготовці та проведенні бесід (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).

* Організовує роботу бібліотечного активу.

* Виступає з ініціативою перед дирекцією ліцею про заохочення кращих учнів за зразкове відношення до навчання та досягнуті успіхи.

Члени міністерства
Марчук Надія
Порох Христина
Онуфрейчук Денис
Порох Віталіна
Гуцуляк Вероніка
Солонинко Андріана
Курилюк Павліна

Міністерство дисципліни, порядку і фінансів

МІНІСТР

/Files/images/20211203_142653.jpg

Кибич Ірина

Обов’язки міністерства дисципліни, порядку і фінансів

Головні завдання міністерства – працювати над покращенням дисципліни учнів, культури поведінки на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно-масових заходів; сприяти дотримання санітарно-гігієнічних норм класного приміщення і учнів; виховувати в учнів свідому самодисципліну.

* Надає допомогу педагогічному колективу у контролі за дотриманням правил поведінки для учнів.

* Організовує чергування класних колективів ліцею, на вечорах відпочинку для старшокласників.

* Здійснює контроль за санітарним станом класних кімнат та поведінки у них.

* Виходить з пропозиціями на батьківський комітет, раду ліцею з питань поведінки учнів.

*Відповідає за організацію та контроль фінансування організації, займається фондами, веде фінансова документацію.

Члени міністерства

/Files/images/20211203_141944.jpg

Іванчук Євген

Демедюк Святослав

Наворотняк Андріан

Шпентюк Анжеліна

Ібрагім Нурі

Міністерство охорони здоров'я та милосердя

МІНІСТР

Федоращук Богдана

Обов’язки міністерства охорони здоров'я та милосердя

Головні завдання міністерства – допомогти сформувати в учнів свідоме ставлення до свого життя і здоров'я, оволодіти основами здорового способу життя, життєвими навичками безпеки для життя і здоров'я, поведінки у повсякденному житті та при виникненні надзвичайних ситуацій.

* Допомагає в організації та проведенні виховних годин, годин спілкування, спортивних змагань, свят, днів здоров’я, походів.

* Приймає активну участь в організації чергування по ліцею.

* Веде пропаганду здорового способу життя.

* Залучає учнів до активної діяльності у сфері спорту та туризму.

* Слідкує за дотриманням вимог під час перебування учнів у спортивному залі.

* Допомагає у проведенні навчальних евакуацій.

* Пропагує здоровий спосіб життя, веде боротьбу зі шкідливими звичками.

* Організовує активну участь всіх вихованців в озелененні території ліцею, насадженні квітів, догляд за ними.

* В доступній та цікавій формі розкриває сутність сучасних проблем екології.

* Виробляє в дітей розуміння гармонійного співіснування людини і природи, бажання оберігати і примножувати природні багатства рідного краю.

* Організовує доброчинні акції.

Члени міністерства

/Files/images/20211203_142154.jpg

Савчук Олександр

Костинюк Микола

Никифорук Іван

Марусяк Єдуард

Гудима Олександр

Міністерство культури, дозвілля та інформації

МІНІСТР

/Files/images/20211203_142733.jpg

Атаманюк Юліана

Обов’язки міністерства культури, дозвілля та інформації

Головне завдання міністерства – організувати цікавий і змістовний відпочинок учнів та постійно інформувати вихованців про життя ліцею.

* Допомагає в організації та проведенні культурно-масових справ, шкільних і класних свят, творчих конкурсів, тематичних виставок малюнків.

* Проводить зустрічі з цікавими людьми, випускниками ліцею, батьками та адміністрацією ліцею.

* Організовує роботу газети учнівського самоврядування, де правдиво і об’єктивно відображає події ліцею.

* Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру під час свят.

* Вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, проводять запис у гуртки.

Члени міністерства

/Files/images/20211203_142240.jpg

Шпентюк Тетяна

Крильчук Арсен

Рожко Денис

Мирлюк Вікторія

Брошко Костянтин

Діяльність учнівського самоврядування базується на принципах:

♦ Добровільності та рівноправності.

♦ Конструктивної взаємодії.

♦ Пошуку згоди та компромісу за будь-яких обставин.

♦ Демократичного обговорення рішень.

♦ Поваги до інтересів і думки кожного.

♦ Підтримки ініціатив.

♦ Особистої відповідальності за виконання прийнятих рішень.

♦ Самоорганізації.

Девіз:

«Іти вперед, не зупинятись.

Творити, мислити, навчатись!»

ЗОЛОТЕ ПРАВИЛО ПАРЛАМЕНТУ

"Самі вирішили –

самі зробили –

самі відповідаємо!"

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЧЛЕНІВ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ

1. Вчасно приходь.

2. Будь охайним.

3. Спілкуйся толерантно.

4. Поважай особистий простір.

5. Бережи майно та природу.

6. Дбай про себе та інших.

7. Будь патріотом.

8. Стань успішним

Очікувані результати

*Виховання творчої особистості – вільної, гуманної, духовно зрілої,

*Громадянсько-відповідальної і мужньої, ініціативної і активної,

*Здатної до вирішення життєвих проблем

*Готових до самооцінки і самовиховання.

Кiлькiсть переглядiв: 1128